ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑ Η λίμνη μας αποτελεί ένα καταφύγιο ζωής και φύσης

Β' μέρος - Δραματοποιήση Ιστορίας Αλή Πασσάς & Κυρά Φροσύνη 

Στα πλάισια του Πανελλήνιου Σχολικού Διαγωνισμού του Bravoschools υλοποιήσαμε ένα Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα για τη Λίμνη μας. Η λίμνη Παμβώτιδα αποτελεί το στολίδι της πόλης μας και είναι "ένα καταφύγιο ζωής και φύσης". 

Ένα εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα με στόχο να βοηθήσει τους μαθητές μας:

- να γνωρίσουν τη λίμνη μας ως φυσικό στοιχείο του περιβάλλοντος (χλωρίδα & πανίδα)
- να ανακαλύψουν την διαχρονική αξία της στην ανθρώπινη ζωή,
- να παίξουν,
- να διασκεδάσουν μέσα από σχετικά παραμύθια,
- να πειραματιστούν με το νερό,
- να εκφραστούν μέσα από διάφορες φορές τέχνης
- να κατασκευάσουν – δημιουργήσουν με οδηγό την φαντασία τους.
Μέσα από τη μελέτη πεδίου που πραγματοποιήθηκε, έγινε η προσπάθεια να συνδυάσουμε τη γνώση με τη διασκέδασή και την ψυχαγωγία. Οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με επιστημονικές & καλλιτεχνικές δραστηριότητες, σε μια εξερεύνηση του πολύτιμου θησαυρού που ονομάζεται λίμνη Παμβώτιδα (αρχαίο όνομα Παμβῶτις που σημαίνει "αυτή που τρέφει τους πάντες"), που βρίσκεται στη πόλη μας.

Στόχος μας ήταν να χαρούν την ομορφιά της φύσης και να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους με διάφορους τρόπους.

Κριτήρια Επιλογής Θέματος 

Η λίμνη μας αποτελεί το «στολίδι της πόλης μας», συνδέεται με την καθημερινή ζωή την παιδιών.

Πρόκειται για ένα θέμα που φέρνει τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον μέσα από πειράματα, έρευνα, παρατήρηση και δημιουργία.

Γενικός Σκοπός:
Η περιβαλλοντική και κοινωνική αγωγή των νηπίων, η συμβολή της ενθάρρυνσης και της ευαισθητοποίησης στην καλλιέργεια του περιβαλλοντικού πνεύματος καθώς και η κατανόηση των αξιών και των προβλημάτων της λίμνης μας και κατ‘ επέκαταση τοπικής κοινότητας.

Εκπαιδευτικοί στόχοι:

•Να γνωρίσουν τη λίμνη ως φυσικό στοιχείο του περιβάλλοντος και να ανακαλύψουν τη διαχρονική της αξία στην ανθρώπινη ζωή.
•Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη και να προτείνουν λύσεις σε προβλήματα του τόπου μας.
•Να αποκτήσουν θετικά κίνητρα που ενισχύουν τον ενθουσιασμό για πειραματισμό και μάθηση.
•Να σχεδιάσουν το δικό τους όραμα για τη λίμνη και τον τόπο μας.
•Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας συνεργασίας και παρουσίασης.
•Να αντιληφθούν τον κύκλο του νερού μέσα από αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.
•Να αναπτύξουν την εν συναίσθηση μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.

Μεθοδολογία - Στρατηγικές 

•Έρευνα Πεδίου
•Μέθοδος Project (συνεργατική ανακαλυπτική μάθηση & επίλυση προβλήματος)
•Μελέτη οπτικού & ακουστικού υλικού (εικόνες, έργα τέχνης, βίντεο, ήχοι ζώων της λίμνης κ.α)
•Θεατρικό παιχνίδι
•Αφήγηση ιστοριών
•Χρήση νέων τεχνολογιών & STEM ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ (χρήση Beebot)
•Καλλιτεχνική έκφραση
•Συνεργασία με άλλους φορείς
•Μελέτη μέσα από πειράματα
•Διδακτικές επισκέψεις σε φορείς και χώρους σχετικούς με το θέμα

Σύνδεση με τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η ΛΙΜΝΗ ΜΑΣ – Ένα καταφύγιο ζωής και φύσης» έδωσε την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να οδηγηθούν σταδιακά, διαδραστικά και μεθοδικά στην επίτευξη των στόχων που συνδέονται τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης

Πιο συγκεκριμένα

Οι στόχοι που επιτεύχθηκαν συνδέονται με:

 το 14ο – «Ζωή στο Νερό» &  το 15ο – «Ζωή στη Στεριά». 

0
Feed

Γράψτε ένα σχόλιο

Πολιτική για τα cookies

ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣCOOKIEΔΙΑΡΚΕΙΑ
google.com_ga
_gat
_gid
1P_JAR
APISID
DV
HSID
NID
SAPISID
SID
SIDCC
SSID
UULE
Τα cookies στατιστικής ανάλυσης βοηθούν τους ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας να καταλάβουν πώς διαδρούν οι επισκέπτες με την ιστοσελίδας συλλέγοντας και αποστέλλοντας ανώνυμες πληροφορίες.